Tuesday 19 July 2011

MENGHASILKAN PELBAGAI CORAK MENGGUNAKAN DAUN.... :)

SALAM....


Beberapa hari yg lepas saya telah cuba untuk menjanakan kreativiti kanak-kanak di prasekolah saya dengan menghasilkan pelbagai corak menggunakan daun...dengan membahagikan 2 orang setiap kumpulan..bahan-bahan dia simpel jer...


1) kertas lukisan
2) daun pelbagai bentuk dan saiz
3) Gam


Jom kita tgk hasil yang kanak-kanak ni dah wat yer :)


nilah hasilnyer



seronoknyer kanak-kanak ni yer...

walaupun aktiviti ni nampak sangat simpel n macam xde fungsi..tp sebenarnye aktiviti ni dapat menjana kreativiti kanak-kanak secara tidak langsung..bila saya tanya bentuk ape yg dihasilkan, ada yg cakap "cikgu,saya wat bentuk gunung berapi".."cikgu, saya wat bentuk muka org".."cikgu, saya wat bentuk rama-rama"....sebagai seorg guru prasekolah rasa seronok sgt bila kanak-kanak dapat menyatakan bentuk yang telah mereka hasilkan...

Untuk kawan2, bolehla cuba aktiviti ni yer..selamat mencuba :)

No comments:

Post a Comment